CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, July 11, 2015

Rintihan Hambamu ALLAH

andai mampu diputarkan waktu..
waktu yang aku paling rindu..
tahun 2003..
tahun di mana aku berasa cukup bahagia..
bulan Ramadhan 2003..
paginya seawal jam 8 pagi..
mula menggerakkan basikal..
ke pusat pengajian ANNUR..
disebabkan perjalanan agak jauh..
macam2 aku fikir dan niatkan...
kecik2 dah pandai fikir dengan sapa aku nak hidup 10 tahun akan datang?
harap dengan seseorang yang dapat terima bimbing aku..
bawak mai mengaji al-quran macam yg aku buat lani..
orang tu dan family dia dapat terima aku seadanya..
kekurangan yang ada pada diri aku ni..
dengan rupa yang tak seberapa ni..
sebab aku paling takut bila orang tak suka aku sebab rupa..
ya..aku tak pernah complain kenapa Allah bagi aku semua ni..
tp macam mana penerimaan orang lain nnt?
tambah pulak family baru aku nnti..
time tu aku happy..
sebab cikgu2.. 
sayangkan aku..
sampi guru besar pernah ribakan aku sebelum masuk dewan peperiksaan..
waris2 banyak kenal aku..
dan byk jgk yg masih sygkn aku smpi sekarang..
semenjak hari tu..
fikiran negatif aku terhadap org lain..
hampir 0%..hampir xdak..
indahnya ya Allah..
kayuhan kaki semakin laju setiap hari..
hanya kerana terlalu gembira untuk sampai ke sekolah..
10 tahun yang ku niatkan sudah sampi..
dan sudah pun berlalu..
dan kegembiraan itu seakan-akan diambil semula..
12 tahun sudah berlalu..
aku gembira bersama seseorang..
tetapi mimpi ngeri yg pernah ku takuti dulu..
sedang ku alami..
sekejap saja Allah pinjamkan kebahagiaan itu..
dan sekarang..
apa yg terjadi pada diriku?
menunggu sesuatu yang tidak pasti..
sampai bila aku harus begini?
terasa sunyi..
seakan2 tiada apa lagi di dunia ini..
bangun setiap pagi menghadapi realiti pn xmampu..
mana aku yang dulu?
yang ceria dan menceriakan?
kini aku hanya aku..yang menunggu..
dan menunggu..
dan mencuri2.
meratap kenangan manis..
yang pernah ku kecap dahulu..
hebat sungguh ujianMU di Tanah Suci dulu ya Allah tatkala aku baru sahaja mengerjakan umrah..
hebat lagii ujianMu di bulan Ramadhan yang mulia ini..
andai ini pengakhirannya..
semoga tabah menghadapi dugaan ini..
kerana KAMI hanya hambaMu ya Allah...
hambaMu yg sedang menunggu panggilanMu..

0 comments:

Post a Comment